Friday, January 6, 2012

lol. Final Exam.

Pernah tak korang ade perasaan macam.... Fuh. Mujur aku tak study. Sbb kalau study beria- ria, yang masuk exam cuma ciput nak mampus. Wat sakit hati. Hafal macam nak mati. Tak tidur malam. Lepas tu ape yg korang hafal utk sem ni, korang kene hafal beria balik utk 2, 3 sem depan, sebab subjek yg korang ambil lebih kurang macam subjek 2, 3 sem lepas. Tp korang dah lupa. Nak buat macam mana. xD

Zaman sekarang ramai student baca buku, hafal sebab nak exam. Lepas tu senang2 dapat A. Pointer tinggi. Tapi aku bukan jenis orang yg senang2, baca, study, boleh hafal utk exam. Aku tak. Aku kena pergi kelas, buat eksperimen bagai, praktikal, baru aku boleh ingat. Kalau aku ponteng 1 kelas, aku akan FAIL bab tu. Seriously. Sbb aku bacelah macam mane pun nota tu, susah gile nak hafal. Masuk mata kiri, keluar mata kanan.

Lepas tu kalau lecturer bagi soalan fakta aku memang SUSAH sangat nak jawab dengan tepat. Sbb aku pelupa. Tu pasal aku suka soalan aplikasi. Biar orang kata soalan camtu susah, tapi bagi aku lagi senang aku nak goreng. Yang penting, kau faham dan tahu bahan yang macam mana yang kau perlu guna untuk dapatkan sesuatu rasa itu.. Paham maksud aku?

No comments:

Post a Comment